מדוע עוד לא קמה ממשלה? | האזינו לפרשנים

    אסתי פלד No Comments on מדוע עוד לא קמה ממשלה? | האזינו לפרשנים

    הפרשנים יהודה אבידן ואבי גרינצייג שוחחו עם איתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" על המשא ומתן להקמת ממשלת ימין, ועל המהמורות שבדרך. וגם: איזה תיק יקבל בסוף סמוטריץ'? | האזינו

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יהודה אבידן פתח את השיחה: "חכם שלום אמר לאריה דרעי שחבל שהבחירות לא היו מייד עם נפילת הממשלה, אז הציבור היה יוצא במספרים גבוהים מאד. ברגע שהם ניצחו, הם היו צריכים להחליף מייד את ראש הממשלה, זה טעם לא טוב כל התמהמהות הזו".

    גרינצייג הציג דעה שונה: "זו דרכו של עולם, ייקח עוד שבוע שבועיים ותקום ממשלה. תמיד יש כיפופי ידיים לפני הקמת הממשלה".

    אבידן התייחס לדרישתו של סמוטריץ' לתיק הביטחון: "בנט סחט ראשות ממשלה עם שישה מנדטים, ועכשיו סמוטריץ' עושה אותו דבר, הוא רוצה לסחוט את תיק הביטחון עם 7 מנדטים".

    גרינצייג: "משא ומתן זה דבר לגיטימי, אחד מארבעת ראשי הקואליציה ראוי לקבל תיק בכיר, וגם דרעי ונתניהו מבינים את זה וזה יקרה בסוף" השיב.

    לשאלה איך זה הסתיים בסוף ענו הפרשנים:

    אבידן: "לדעתי דרעי רוצה את תיק האוצר, עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. מוזר שסמוטריץ הניף את הדגל המשפטי, ואפילו כתב על זה ספר, ועכשיו הוא מסרב לקבל את התיק הזה".

    גרינצייג: "יש אופציה שסמוטריץ' יקבל את האוצר ובכך יסתיים האירוע. במצב הנוכחי עדיך שיריב לוין יהיה שר המשפטים. הוא יוכל להוביל בצורה יותר טובה את הרפורמות מתוך מפלגת השלטון".

    האזינו לשיחה:

     



    0 תגובות